

Het is half januari als de redactie van Drieklomp Magazine bij elkaar zit. Een grote keukentafel met veel koffie, cappuccino’s, latte macchiato’s, koekjes, chocola en heel veel glossy magazines door elkaar. En de energie van 6 redactieleden. Zoals altijd ontstaan vanmiddag de leukste en meest creatieve invalshoeken en thema’s voor ons paradepaardje: Het Drieklomp Magazine. Vanzelfsprekend wordt er ook heel veel gelachen en bijgepraat want na vanmiddag zien we elkaar alleen nog ‘online’ om de planning met elkaar door te nemen. Deadlines zijn keihard – dus we gaan er weer tegenaan. Eind april naar de drukker!
De taken zijn duidelijk en helder verdeeld en we zijn goed op elkaar ingespeeld. Ieder heeft zijn eigen expertise. Aan Gerald van Drie de schone taak om eindverantwoordelijk te zijn en de rest van het team aan te sturen. Een reportage of interview begint bij Stephanie Pander. Ze schrijft alweer enkele edities voor Drieklomp Magazine maar maakt tevens de meest prachtige reisverhalen voor Vogue Living of het FD Persoonlijk. Waar ze ook is, in Nederland of op reis, ze schrijft waar ze kan en is altijd vol inspiratie. Zodra de teksten geschreven zijn zorgt Gerald voor de foto’s. Is het niet een hilarische covershoot met honden en paarden (die natuurlijk nooit allemaal tegelijk doen wat je wilt), dan is het een groot gezin met kinderen, huisdieren, kippen en pony’s (die ook nooit tegelijk doen wat je wilt). Gerald is inmiddels meester in het portretteren van deze gezinnen voor de rubriek ‘Van Drukte naar Rust’, waarin wij de verhalen vertellen van gezinnen die recent zijn verhuisd van stad naar platteland. In combinatie met de prachtige foto’s levert het niet alleen voor ons magazine maar zeker ook voor deze gezinnen een blijvende herinnering op. Wat worden we altijd blij van deze verhalen!
Tekst en beeld gaat door naar Esther Kuipers (2themoon vormgeving). De huidige vorm en design van het Drieklomp Magazine is door Esther ontworpen. Door haar expertise is ons magazine uitgegroeid tot een echte glossy met woonreportages, portretten, verhuisverhalen en inspiratie-pagina’s die in woontijdschriften uit de kiosk niet zouden misstaan. Esther bewaakt de vorm en zorgt ervoor dat 200 pagina’s strak vormgegeven naar de drukker gaan.
Zodra tekst en beeld bij elkaar komen in een lay-out, wordt het opnieuw beoordeeld. Christijn Kemps (Marketing & Communicatie voor alle Drieklomp kantoren) corrigeert de drukproeven, beoordeeld beeld en let met name op de details.
Na 29 jaargangen, ca. 60 edities en een groeiende oplage van 25.000 stuks heeft Het Drieklomp Magazine een groot netwerk opgebouwd waar bedrijven maar al te graag gebruik van maken. Christijn Kemps heeft ervoor gezorgd dat de afgelopen jaren een trouwe groep “Partners van Drieklomp” is opgebouwd waar diverse commerciële mogelijkheden, samenwerkingen en (relatie)events uit voort gekomen zijn. Het Drieklomp Magazine ligt voor een langere periode op leestafels en vind zijn weg in goodiebags en op evenementen. Naast het commerciële gedeelte is Christijn ook de schakel tussen de drukkerij en de redactie en zorgt zij ervoor dat iedere editie feestelijk wordt gelanceerd, aangejaagd op social media en via de website kan worden aangevraagd.
Droomhuizen mogen niet ontbreken. Dit is uiteindelijk waar het allemaal om draait. Om het meest actuele aanbod droomhuizen in het magazine te publiceren hebben we Karin van Laar nodig. Zij zorgt ervoor dat onze 6 vestigingen tekst en beeld van ieder droomhuis op tijd aanleveren. En dat kan soms nog best een hele klus zijn als de fotograaf nog foto’s moet maken maar het al dagen grijs en grauw buiten is….
Als echte fan van magazines is Ed van Drie betrokken als adviseur. Ed verzamelt het hele jaar door ideeën, foto’s, knipsels, covers, printscreens en voice apps om in het redactieoverleg te bespreken. Een covershoot, een iconisch beeld of een echte Drieklomp klassieker: het komt allemaal uit de hoge hoed van Ed en samen vormt het de herkenbare ‘Drieklomp look’.
Met veel toewijding en passie wordt Het Drieklomp Magazine gemaakt. We zijn trots dat we als makelaar iets unieks in handen hebben wat ‘goud’ waard is. Een platform voor ondernemers, een bron van inspiratie voor lezers en een prachtige presentatie van ons aanbod aan droomhuizen. Want zeg nou zelf, hoe geweldig zou het zijn als uw huis in het prachtige Drieklomp Magazine zou staan?